"

Bez komunikace se neobejdete

22. 10. 2019 , aktualizace: 14. 11. 2019 Sdílej na SrdceMoravy

10 důvodů, proč je (nejen) pro podnikání komunikace důležitá

1. Noví zákazníci 

Potřebujete, aby o vás lidé věděli. Jak si od vás může kdokoliv cokoliv koupit, když o vás nikdy neslyšel? Nenechávejte nic náhodě, řekněte lidem o sobě. 

2. Stálí zákazníci 

Sejde z očí, sejde z mysli platí i v podnikání. Říká se, že podnikání je vždy věc nejistá. Nemusí to tak být, pokud vaše podnikání stojí na kvalitních dlouhodobých vztazích. 

3. Konkurence

Kdo vás může dřív než vy zaujmout potenciálního zákazníka? Kdo vám může přetáhnout dlouhodobého klienta? Váš protivník z obchodní vřavy. Pokud máte zaujmout víc, líp, dřív (nejlépe všechno najednou), musíte komunikaci udržovat a průběžně obnovovat. Ať jste zase o krok před nimi. 

4. Utažené opasky 

Jednou jsi nahoře, jednou zas dole. Určitě to znáte. Někdo podniká sezónně a musí se během toho připravit na těch pár měsíců, kdy není práce. Jiný se musí smířit s tím, že občas není zájem. “Zabalit” komunikaci v této době by znamenalo, že až jednou bude lépe a vám se zase bude chtít, budete začínat od nuly. 

5. Prodej, obrat, zisky 

To, jak dobrá je vaše služba nebo produkt, je půl úspěchu. Druhá půlka - spíš větší část - tkví v tom, jak, kdy a kde zastihnete zákazníka. Vy a vaše nabídka. Možná nabízíte něco, bez čeho se nikdo neobejde. Ale ruku na srdce - opravdu to tak je? Jestli ne, nezbývá než dávat o sobě vědět a zaujmout zákazníka právě v momentě, kdy nákup zvažuje. 

6. Síla okamžiku 

Tak trochu navážeme na předchozí bod. A obrátíme ho naruby. Až třetina lidí si nekupuje něco nového proto, že to bezpodmínečně potřebuje, ale proto, že se jim to něco nové líbí. Teoreticky vzato, pokud vaši provozovnu nebo e-shop lidé navštíví, u třetiny z nich máte vyhráno. 

7. Nákupní horečka 

Pak je tu i určitá skupina, která nakoupí naprosto všechno, vždy a všude. Lovci akcí a slev, kteří berou vše jen proto, že to dříve stálo víc, než to stojí teď, nebo to stojí méně, než by zaplatili jinde. Jasně, podnikatel primárně nestojí o zákazníka, který chce kupovat hlavně levněji. Ale pokud něčeho vyloženě přebývá, je dobré, když o vás tito lidé ví. 

8. Důvěra 

Máme v krvi se na vše neznámé dívat s určitou mírou předsudků a podezřívavosti. Zákazník si mnohem ochotněji pořídí něco, o čem už v minulosti slyšel. Ideálně vícekrát. 

9. Sebedůvěra 

Nebylo by hezké, kdybyste na ulici zaslechli dva neznámé lidi chválit to, co děláte? Kdybyste zaslechli doporučení na vaše vlastní služby? Čím víc se o vás bude vědět, tím víc samovolně poroste vaše odhodlání. Nemůžete přeci zklamat ty, kteří vám důvěřují. 

10. Respekt 

Ví se o vás, máte jméno, už jste něco dokázali. To znamená, že se s vámi musí počítat. Otevře vám nejedny dveře, když ostatní budou vědět, s kým mají tu čest. 

Teď už víte, jak je komunikace - a především pravidelná komunikace - důležitá. 

Podnikáte v Brně nebo blízkém okolí? Jste oddíl nebo sportovní klub a máte co do činění s moravskou metropolí? Pojďme společně probrat možnosti!

Volejte, pište, jsme tu pro vás! 

☎ 739 201 777 I 📧 vase@srdcemoravy.cz

 


Jinde na SrdceMoravy